Fremgangsmåder

OIO EA-metoden.

Den ideelle fremgangsmåde:

  1. Kommunens forretningsstrategier skal defineres som også involvere kanalstrategier, borgerservice strategier, byplanlægning, socialstrategier, sundhedsstrategier.
  2. Forretningsprocesserne (AS-IS) skal dokumenteres og nye skal specificeres (TO-BE).
  3. Teknologikomponenter skal identificeres (AS-IS) og nye skal specificeres (TO-BE).
  4. Strategier, forretningsprocesser og teknologier skal evalueres ud fra lovlige restriktioner, muligheder og herefter kan “gap” analyseres.
  5. Forandringerne skal implementeres.

Den sædvanlige fremgangsmåde:

  1. Forretningsenheden har set sig “lun” på en digital “dims”.
  2. IT-afdelingen skal hurtigst muligt kunne specificere ændringer til “dimsen”. Dermed hopper kommunen hurtigt videre til trinet “teknik”.
  3. IT-afdelingen skal hurtigst muligt implementere “dimsen”.
  4. IT-afdelingen skal slukke den gamle “dims”, hvis man da husker, at kommunen har den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *